Avant Art Festival 2025
Avant Art Festival 2025
Avant logo Avant logo Avant logo
Polski English
  • Wrocław4-14.09.2025
    • Bilety
    • Info
    • Program
    • Artyści
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Dostępność
  • Warszawa15-21.09.2025
    • Bilety
    • Info
    • Program
    • Artyści
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Dostępność
  • Dolny Śląsk23.08-21.09.2025
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
    • Dostępność
  • Lublin23-28.09.2025
    • Artyści
    • Program
    • Bilety
    • Info
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Dostępność
  • Regulamin
  • Archiwum
  • Kontakt
Facebook logo Instagram logo

Najgłupsza płyta świata


Warning: Use of undefined constant PAGEID_BLN - assumed 'PAGEID_BLN' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/avantart/avantart.pl/public_html/2025/wp-content/themes/avant2022/tmpl_post.php on line 20

Warning: Use of undefined constant PAGEID_LEG - assumed 'PAGEID_LEG' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/avantart/avantart.pl/public_html/2025/wp-content/themes/avant2022/tmpl_post.php on line 21
Crass. The Sound of Free Speech. (Historia Reality Asylum) Jakub Lemiszewski (PL) LORD SPIKEHEART (KE) Najgłupsza płyta świata Symfonia fabryki Ursus Tricky: Sława bez filtrów + Boy George: Chłopak z sąsiedztwa Aja Ireland (UK) AKA HEX (CH/KEN) AnD (UK) beluga ryba (PL) BLACK FONDU (UK) Blur: To the End Boy Next Door BROTHER MAY (UK) CLIPPING. (US) Cooling Prongs (Christopher Fleeger x Counterfeit Madison) (US) Crass. Manifest wolnego słowa Daniel Szwed (PL) Death Goals (UK) Dis Fig (US) Francesca Ter-Berg, Coby Sey, Ursula Russell, Tara Cunningham (UK) Frost & Kyeza (UK) Gary Gwadera (PL) gertie adelaido (CZ) Glassz (PL) Grischa Lichtenberger (DE) & Qba Janicki (PL) HASSAN K. (IR/FR) Hyperdawn (UK) ICHI (JP/UK) IFS MA (JP/PL) In the Court of the Crimson King: King Crimson at 50 kIRk: Canes of Karabakh (PL) KOTRA (UA) Królowczana Smuga (PL) Lichte (PL) Marmur (PL) Mazut (PL) MERZBOW / BERNOCCHI / CAVALERA (INT) Michał Macewicz (PL) Mikro Orchestra (PL) Mopcut ft. MC dälek (INT) Na dworze Szkarłatnego Króla: 50 lat King Crimson Nailbreaker (UK) Naked and Famous: Tricky Naked and Famous: Tricky / Boy Next Door NYX NYX – Thomas Mahmoud (DE) Ola Rzepka (PL), Zosia Ilnicka (PL), Axel Dörner (DE), Erhard Hirt (DE) Olan Monk (IRL) Open call for sonic acts paszka (PL) Piotr Pawlak / Dominik Strycharski (PL) PLF (AT/UK) Ryosuke Kiyasu (JP) RZWD (PL) S/He Is Still Her/e The Official Genesis P-Orridge Documentary Seb Brun (FR) Shabaka (UK) Singeli Movement: Greed for Speed SKI feat. SWRCFX (PL) Slikback (KE) Sly & The Family Drone (UK) Space Afrika (UK) Stalker (Dawid Konopka, Krzyś Bykowski) Steve Noble & Marek Pospieszalski (UK/PL) Stormfield (UK) Suczy Napar (PL) TBA THAW (PL) The Shits (UK) Ugory (PL) White Riot Wojtek Kurek & Olga Balińska (PL) worse (UA) YUPPIE / Richie Culver (UK) solo exhibition & live show ZU (IT)
Najgłupsza płyta świata Najgłupsza płyta świata Najgłupsza płyta świata Najgłupsza płyta świata

Najgłupsza płyta świata

Lublin 23.09.2025 20.15 Kino Bajka
Najgłupsza płyta świata Najgłupsza płyta świata Najgłupsza płyta świata Najgłupsza płyta świata

NAJGŁUPSZA PŁYTA ŚWIATA

reż. Konrad Kulczyński, Jakub Knera / 2025 / Polska / 72 min

Historia powstania jednego z najbardziej intrygujących i przełomowych albumów polskiej muzyki alternatywnej – „P.O.L.O.V.I.R.U.S.” zespołu Kury. Wydany w 1998 roku i stworzony przez muzyków skupionych wokół Tymona Tymańskiego był satyrycznym podsumowaniem polskich lat 90-tych ubiegłego wieku i do dziś pozostaje jedną z najważniejszych pozycji w historii polskiej muzyki niezależnej.

Film zanurza widzów w burzliwej rzeczywistości transformacji ustrojowej, ukazując zarówno społeczno-polityczne tło tamtych czasów, jak i ekscentryczny świat artystycznej bohemy Trójmiasta. Przybliża nie tylko proces powstawania albumu, ale także kontekst kształtowania się sceny muzycznej w tym jednym z najbardziej aktywnych miejsc w Polsce.

W filmie wykorzystano rozmowy z twórcami płyty, artystami, dziennikarzami i osobami związanymi ze środowiskiem yassowym, które opowiedzą o wyjątkowym fermencie twórczym lat 90-tych. To również opowieść o polskiej scenie muzycznej w czasach rodzącego się kapitalizmu – o starciu idei artystycznej wolności z realiami komercji, wpływie dużych wytwórni i niezależnego rynku oraz zmieniających się relacjach między mainstreamem a undergroundem.

Najgłupsza płyta świata — Avant Art Festival 2025
Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności