Avant Art Festival 2024
Avant Art Festival 2024
Avant logo Avant logo Avant logo
Polski English
  • Wałbrzych5-7.07.2024
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
  • Legnica26-31.07.2024
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
  • Wrocław17-22.09.2024
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Info
    • Partnerzy
    • Miejsca
  • Warszawa24-29.09.2024
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
  • Lublin03-05.10.2024
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
  • O festiwalu
  • Archiwum
  • Kontakt
Facebook logo Instagram logo

Wystawa „Tabula rasa”


Warning: Use of undefined constant PAGEID_BLN - assumed 'PAGEID_BLN' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/avantart/avantart.pl/public_html/2024/wp-content/themes/avant2022/tmpl_post.php on line 20
LICHT – SZALEŃSTWO CZY OPERA Mutiny in Heaven: The Birthday Party + spotkanie RAVE + spotkanie Scena Open call for sonic acts Wystawa „Tabula rasa” Wystawa Camelot ZEF – The Story of Die Antwoord + spotkanie I ZEF – The Story of Die Antwoord + spotkanie II ALE HOP (PE) Alesia Maisei & Jan Marek Kamiński (BY, PL) Aunty Rayzor (NG) Authentically Plastic (UG) Æthereal Arthropod (ESP) BIG|BRAVE (CA) Ciśnienie (PL) Daisy Ray (B) Dance Modern Daniel Szwed (PL) DEAFKIDS (BR) Elvin Brandhi (GB) & Sara Persico (IT) FOQL (PL) GERDA (PL) H31R (USA) Hizbut Jámm (PL) Keiji Haino (JP) Licht – Stockhausen’s Legacy LOUFR (PL) Lumpeks (PL/FR) Mabe Fratti (GT/MX) Malediwy (PL) Marek Pospieszalski OKTET (PL) Marmur (Rumiński/Moretti) (PL) Martyna Konieczny ” no_przesada” (PL) Masque Noir (BY) MOE (NOR) + Ikuro Takahashi (JP) MOPCUT (USA/FRA/AUT) Mutiny in Heaven: The Birthday Party Omar and Cedric: If This Ever Gets Weird Pauline Marx / LE DIABLE DÉGOÛTANT (FR) PHELIMUNCASI (SA) PIMPON (PL) Piotr Kurek (PL) PLF (UK,AT) PÖ (FR/GH) Pouya Ehsaei (IR) Rafał Ryterski (PL) RAVE RAVE REY SAPIENZ (CD) Rizzo (ARG) & Damasiewicz (PL) Duo Rojin Sharafi (IR) Rudger Power (PL) Sepersa & Mateusz Król (IR, PL) Singeli Movement: Greed for Speed Soheil Shayesteh (IR) Sote (IR) su dance110 (CN) Tati au Miel (CA) TBA TEST (BR) To stage the music: Heiner Goebbels Ugory (PL) Wojtek Kurek & Olga Balińska (PL) Wojtek Mazolewski Solo (PL) Wrocławska Orkiestra Improwizowana (PL) Zdrój (PL)
Wystawa „Tabula rasa” Wystawa „Tabula rasa” Wystawa „Tabula rasa” Wystawa „Tabula rasa”

Wystawa „Tabula rasa”

Legnica 31.07.2024 18:00 Galeria Sztuki w Legnicy
Wystawa „Tabula rasa” Wystawa „Tabula rasa” Wystawa „Tabula rasa” Wystawa „Tabula rasa”

Prezentacja dialogu między dziełami Piotra Kowalskiego i Stacha Szumskiego – dwóch artystów z podobnego środowiska artystycznego, absolwentów ASP w Warszawie na kierunku Sztuki Mediów, którzy wkroczyli w świat sztuk wizualnych poprzez graffiti, choć ich obecne formy artystyczne znacznie się różnią. Patrząc na prace Stacha, dostrzec można silną inspirację górami i jaskiniami, krajobrazem, który otaczał go przez większość życia. Abstrakcje w jego twórczości przybierają organiczne, pulsujące, niemalże żywe formy. Natomiast obiekty Piotra są znacznie bardziej statyczne, surowe i szare; artysta wyraźnie odwołuje się do tkanki miejskiej, korzystając z materiałów powszechnie używanych w sektorze budowlanym – betonu czy stali.

Koncepcja Tabula rasa zakłada, że człowieka kształtują w pełni empiryczne doświadczenia i otaczające go środowisko. Przyglądając się pracom obu artystów, wyraźnie widać, jak środowisko, w którym dorastali, odbija się w ich twórczości, która doskonale wkomponowuje się w otaczające ich krajobrazy zarówno merytorycznie, jak i formalnie. Nie można jednak zaprzeczyć, że w pracach Piotra i Stacha łatwo dostrzec podobieństwa, wspólny punkt wyjścia i podejście do tworzenia. Przyglądając się im bliżej, zauważyć można, że obaj artyści wykorzystują inspiracje miastem i przyrodą – rzeźby Piotra, choć chłodne i ciężkie, momentami przybierają formy roślinne – druty stają się łodygami, bloki betonowe pniem. Stach z kolei posługuje się w swoich pracach symbolami różnych kultur i współczesnymi logotypami, wykorzystując w swojej twórczości nowoczesne technologie – wydruki cyfrowe i żakardy.

Koncepcja Tabula rasa stawia kulturę ponad naturą i biologią. Jednak, jak widać na przykładzie obu artystów, przyroda stanowi fundamentalny i nieunikniony aspekt ludzkiej natury, wywołując nostalgię i przyciągając do siebie. Z drugiej strony, od kultury nie ma ucieczki – współczesny świat to świat informacji i technologii, od których człowiek jest zależny. Każdy stoi na rozdrożu tego dualizmu.

Wystawa „Tabula rasa” — Avant Art Festival 2024
Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności