Avant Art Festival 2024
Avant Art Festival 2024
Avant logo Avant logo Avant logo
Polski English
  • Wałbrzych5-7.07.2024
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
  • Legnica26-31.07.2024
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
  • Wrocław17-22.09.2024
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Info
    • Partnerzy
    • Miejsca
  • Warszawa24-29.09.2024
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
  • Lublin03-05.10.2024
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
  • O festiwalu
  • Archiwum
  • Kontakt
Facebook logo Instagram logo

Keiji Haino (JP)


Warning: Use of undefined constant PAGEID_BLN - assumed 'PAGEID_BLN' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/avantart/avantart.pl/public_html/2024/wp-content/themes/avant2022/tmpl_post.php on line 20
LICHT – SZALEŃSTWO CZY OPERA Mutiny in Heaven: The Birthday Party + spotkanie RAVE + spotkanie Scena Open call for sonic acts Wystawa „Tabula rasa” Wystawa Camelot ZEF – The Story of Die Antwoord + spotkanie I ZEF – The Story of Die Antwoord + spotkanie II ALE HOP (PE) Alesia Maisei & Jan Marek Kamiński (BY, PL) Aunty Rayzor (NG) Authentically Plastic (UG) Æthereal Arthropod (ESP) BIG|BRAVE (CA) Ciśnienie (PL) Daisy Ray (B) Dance Modern Daniel Szwed (PL) DEAFKIDS (BR) Elvin Brandhi (GB) & Sara Persico (IT) FOQL (PL) GERDA (PL) H31R (USA) Hizbut Jámm (PL) Keiji Haino (JP) Licht – Stockhausen’s Legacy LOUFR (PL) Lumpeks (PL/FR) Mabe Fratti (GT/MX) Malediwy (PL) Marek Pospieszalski OKTET (PL) Marmur (Rumiński/Moretti) (PL) Martyna Konieczny ” no_przesada” (PL) Masque Noir (BY) MOE (NOR) + Ikuro Takahashi (JP) MOPCUT (USA/FRA/AUT) Mutiny in Heaven: The Birthday Party Omar and Cedric: If This Ever Gets Weird Pauline Marx / LE DIABLE DÉGOÛTANT (FR) PHELIMUNCASI (SA) PIMPON (PL) Piotr Kurek (PL) PLF (UK,AT) PÖ (FR/GH) Pouya Ehsaei (IR) Rafał Ryterski (PL) RAVE RAVE REY SAPIENZ (CD) Rizzo (ARG) & Damasiewicz (PL) Duo Rojin Sharafi (IR) Rudger Power (PL) Sepersa & Mateusz Król (IR, PL) Singeli Movement: Greed for Speed Soheil Shayesteh (IR) Sote (IR) su dance110 (CN) Tati au Miel (CA) TBA TEST (BR) To stage the music: Heiner Goebbels Ugory (PL) Wojtek Kurek & Olga Balińska (PL) Wojtek Mazolewski Solo (PL) Wrocławska Orkiestra Improwizowana (PL) Zdrój (PL)
Keiji Haino (JP) Keiji Haino (JP) Keiji Haino (JP) Keiji Haino (JP)

Keiji Haino (JP)

Warszawa 29.09.2024 21:00 Pardon, To Tu
Lublin 03.10.2024 21:00 Galeria Labirynt
Keiji Haino (JP) Keiji Haino (JP) Keiji Haino (JP) Keiji Haino (JP)

Urodziny w 1952 roku w Chiba w Japonii czarnoksiężnik muzycznej awangardy, posiada sławę o niemal legendarnym charakterze.

Początkowo poświęcił się formom teatralnym, zainspirowany pismami francuskiego poety i dramaturga Antoine’a Artauda (1896-1948), aż do odkrycia przez Haino The Doors i ich piosenki When The Music’s Over. W 1970 roku, w wieku 18 lat, został głównym wokalistą awangardowej grupy rockowej Lost Aaraaf, nazwanej na cześć wiersza amerykańskiego poety Edgara Allana Poe (1808-1849). Od 1973 do 2013 roku został zakazany przez japońskiego nadawcę publicznego NHK. Po przerwie w latach 80-tych, od 1988 roku tworzy na przemian projekty solowe i zespołowe, łącząc rock, noise, muzykę improwizowaną i drone.

Współtworzył takie zespoły jak Fushitsusha, Vajra, Nijiumu, a także współpracował z tak różnymi artystami jak m.in. Peter Brötzmann, Derek Bailey, Tatsuya Yoshida, Pan Sonic, Venetian Snares, Otto von Schirach czy Jim O’Rourke. W 2014 występował już na Avant Art Festiwal, zderzając swoją koncepcję improwizacji scenicznej wraz z węgierskim perkusistą Balázsem Pándim.

Spektrum artystycznej ekspresji Japończyka jest wyjątkowo rozległe: od prostego bluesa, przez równie ostre, co szeptane formy wokalne, noizowe podkłady po muzykę inspirowaną średniowieczną muzykę europejską; cierniste i wyraźne figury gitarowe, powtarzają się i rozciągają niczym w transie, przecinając posępne motywy i nadmiar koncertowego dymu. Występy „krzyczącego Japończyka” są performansami o wizualności silnie nawiązującej do estetyki surrealistycznej. Zarówno w kwestii palet barw (czarno-biele, skale szarości i złota) obecnych podczas jego występów, jak i sfery audialnej. Często wykorzystywana przez niego lira korbowa, nawarstwianie efektów gitarowych na części instrumentalne i wokalne, bogato rozwijające się drony, sprawiają, że oniryczna muzyka Keijiego Haino angażuje widownie w silnie dysonansowe i hipnotyczne doświadczeni.

BILETY WARSZAWA

BILETY LUBLIN

Keiji Haino (JP) — Avant Art Festival 2024
Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności