Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle
reż. Marcus Werner Hed, Dan Fox
czas: 80’
produkcja: Wielka Brytania, USA 2020
Hull, Anglia, 1970 rok. W podupadłej komunie w trudnym portowym mieście, grupa społecznych odmieńców – głównie z klasy robotniczej, w większości samouków – przyjęła nową tożsamość i zaczęła tworzyć prosty teatr uliczny pod nazwą COUM Transmissions. Rdzeń grupy stanowiły dwie artystki: Genesis Breyer P-Orridge i Cosey Fanni Tutti. Cosey wypracowała sobie wyjątkową pozycję w stosunku do feminizmu lat 70., modelując dla magazynów pornograficznych jako ćwiczenie z zakresu sztuki konceptualnej, podczas gdy Genesis popadła w skrajności, testując granice ludzkiego ciała.
W połowie lat 70. policja wygoniła ich z Hull, a brytyjska prasa i politycy nazwali ich „niszczycielami cywilizacji”. U szczytu sławy w świecie sztuki COUM zwrócili się w stronę muzyki, rozpoczynając nowy etap jako konfrontacyjny i osławiony zespół Throbbing Gristle. Zbudowali własne instrumenty, prowadzili niezależną wytwórnię płytową i z brutalną szczerością zmierzyli się z ciemną stroną ludzkiej natury, wymyślając zupełnie nowy gatunek muzyki elektronicznej – 'Industrial’. Zespół stał się główną inspiracją dla kolejnych pokoleń muzyków, po czym implodował na scenie przed tysiącami fanów w San Francisco w 1981 roku, by nie zreformować się przez kolejne 23 lata.
Other, Like Me to pierwszy dokument, który powstał o COUM Transmissions i Throbbing Gristle, czerpiący z bogatego archiwum zdjęć i wideo grupy, zawierający nowe wywiady z oryginalnymi członkami, w tym Genesis i Cosey. Ich historia to opowieść o kreatywności i przetrwaniu wbrew przeciwnościom losu, o całkowitym połączeniu sztuki z życiem, bez względu na koszty.