Warning: Use of undefined constant PAGEID_BER - assumed 'PAGEID_BER' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/avantart/avantart.pl/public_html/2022/wp-content/themes/avant2022/block-head.php on line 5
Avant Art Festival 2022
Avant Art Festival 2022
Avant logo Avant logo Avant logo
Polski English
  • Wrocław20-25.09.2022
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Info
    • Partnerzy
    • Miejsca
  • Warszawa27.09-01.10.2022
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
  • Berlin14.10/12-13.11.2022
    • Program
    • Artyści
    • Bilety
    • Miejsca
    • Partnerzy
    • Info
  • O festiwalu
  • Archiwum
  • Kontakt
Facebook logo Instagram logo

Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle

Artysta (nie)obecny – Maciej Sado (PL/DE), Isadora Tomasi (IT/DE) DJ Scotch Egg feat. Ethnique Punch & Mo’ong (JP/TUR/DE) // Nyege Nyege Tapes showcase Interpretacja muzyczna partytur graficznych – warsztaty dla dzieci i młodzieży szkolnej Nowe ścieżki interpretacji graficznych – warsztaty dla muzyków Rezydencja artystyczna: Maciej Sado (PL/DE), Isadora Tomasi (IT/DE) SUMISH & shemovesshe live 1+1+1+1 (INT) A Symphony of Noise – Matthew Herbert’s Revolution Alpha Maid (GB) Anatol (PL) / enjoy life showcase ANDY THE DOORBUM (US) Charlemagne Palestine & Grumbling Fur Time Machine Orchestra (GB/US) Coby Sey (GB) Cooper / Guthrie / Majkowski (GB/AU/PL) Dafnie (NOR) Deli Girls (US) DJ DISCOMFORT (PL) DJ Scotch Egg feat. Ethnique Punch (JP/TUR/DE) // Nyege Nyege Tapes showcase dUASsEMIcOLCHEIASiNVERTIDAS (POR) Ecko Bazz feat. STILL // Nyege Nyege Tapes showcase ECKO ELVIN (GB/UG) // Nyege Nyege Tapes showcase ESTHER SPLETT (CA) Freddie Murphy presents: The Night shows no Dawn (IT) Gorycz (PL) Grid (US) Gugas (PL) Harrga (POR/GB) I Get Knocked Down IAM + HIDROS 9 (INT) IFRIQIYYA ELECTRIQUE (FR/TUN) Ill Considered (GB) Jerry & The Pelican System (PL) Julek Płoski (PL) Kakofonium (PL) / enjoy life showcase Kollaps (IT/AU) Krenz (PL) Kuzniak & Mahmoud (PL/DE) Lounge Ryszards (PL) Lydia Lunch: The War Is Never Over michaluk x radzikows (PL) Microcorps (GB) Mike Majkowski (PL/AU) MLODY KOTEK I NIEMY DOTYK (PL) / enjoy life showcase Mordor Muzik (PL) Open Call Ostrowski (PL) Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle Phatrax (PL) PL3XUS (CA/DE) PSIE KŁAKI [DOG SHREDS] (PL) Rozwód (PL) Samuel Kerridge (GB) szorstkie (PL) TBA TONFA (PL) Zeten (PL) ZS (US)
Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle

Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle

Warszawa 29.09.2022 18:00 Kino Iluzjon
Wrocław 25.09.2022 16:00 Kino Nowe Horyzonty
Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle

reż. Marcus Werner Hed, Dan Fox

czas: 80’

produkcja: Wielka Brytania, USA 2020

Hull, Anglia, 1970 rok. W podupadłej komunie w trudnym portowym mieście, grupa społecznych odmieńców – głównie z klasy robotniczej, w większości samouków – przyjęła nową tożsamość i zaczęła tworzyć prosty teatr uliczny pod nazwą COUM Transmissions. Rdzeń grupy stanowiły dwie artystki: Genesis Breyer P-Orridge i Cosey Fanni Tutti. Cosey wypracowała sobie wyjątkową pozycję w stosunku do feminizmu lat 70., modelując dla magazynów pornograficznych jako ćwiczenie z zakresu sztuki konceptualnej, podczas gdy Genesis popadła w skrajności, testując granice ludzkiego ciała.

W połowie lat 70. policja wygoniła ich z Hull, a brytyjska prasa i politycy nazwali ich „niszczycielami cywilizacji”. U szczytu sławy w świecie sztuki COUM zwrócili się w stronę muzyki, rozpoczynając nowy etap jako konfrontacyjny i osławiony zespół Throbbing Gristle. Zbudowali własne instrumenty, prowadzili niezależną wytwórnię płytową i z brutalną szczerością zmierzyli się z ciemną stroną ludzkiej natury, wymyślając zupełnie nowy gatunek muzyki elektronicznej – 'Industrial’. Zespół stał się główną inspiracją dla kolejnych pokoleń muzyków, po czym implodował na scenie przed tysiącami fanów w San Francisco w 1981 roku, by nie zreformować się przez kolejne 23 lata.

Other, Like Me to pierwszy dokument, który powstał o COUM Transmissions i Throbbing Gristle, czerpiący z bogatego archiwum zdjęć i wideo grupy, zawierający nowe wywiady z oryginalnymi członkami, w tym Genesis i Cosey. Ich historia to opowieść o kreatywności i przetrwaniu wbrew przeciwnościom losu, o całkowitym połączeniu sztuki z życiem, bez względu na koszty.

Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle — Avant Art Festival 2022
Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności