Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions and Throbbing Gristle
reż. Marcus Werner Hed, Dan Fox
czas: 80’
produkcja: Wielka Brytania, USA 2020
Hull, Anglia, 1970 rok. W podupadłej komunie w trudnym portowym mieście, grupa społecznych odmieńców – głównie z klasy robotniczej, w większości samouków – przyjęła nową tożsamość i zaczęła tworzyć prosty teatr uliczny pod nazwą COUM Transmissions. Rdzeń grupy stanowiły dwie artystki: Genesis Breyer P-Orridge i Cosey Fanni Tutti. Cosey wypracowała sobie wyjątkową pozycję w stosunku do feminizmu lat 70., modelując dla magazynów pornograficznych jako ćwiczenie z zakresu sztuki konceptualnej, podczas gdy Genesis popadła w skrajności, testując granice ludzkiego ciała.
W połowie lat 70. policja wygoniła ich z Hull, a brytyjska prasa i politycy nazwali ich „niszczycielami cywilizacji”. U szczytu sławy w świecie sztuki COUM zwrócili się w stronę muzyki, rozpoczynając nowy etap jako konfrontacyjny i osławiony zespół Throbbing Gristle. Zbudowali własne instrumenty, prowadzili niezależną wytwórnię płytową i z brutalną szczerością zmierzyli się z ciemną stroną ludzkiej natury, wymyślając zupełnie nowy gatunek muzyki elektronicznej – 'Industrial’. Zespół stał się główną inspiracją dla kolejnych pokoleń muzyków, po czym implodował na scenie przed tysiącami fanów w San Francisco w 1981 roku, by nie zreformować się przez kolejne 23 lata.
Other, Like Me to pierwszy dokument, który powstał o COUM Transmissions i Throbbing Gristle, czerpiący z bogatego archiwum zdjęć i wideo grupy, zawierający nowe wywiady z oryginalnymi członkami, w tym Genesis i Cosey. Ich historia to opowieść o kreatywności i przetrwaniu wbrew przeciwnościom losu, o całkowitym połączeniu sztuki z życiem, bez względu na koszty.
Artysta (nie)obecny – Maciej Sado (PL/DE), Isadora Tomasi (IT/DE)
DJ Scotch Egg feat. Ethnique Punch & Mo’ong (JP/TUR/DE) // Nyege Nyege Tapes showcase
Interpretacja muzyczna partytur graficznych – warsztaty dla dzieci i młodzieży szkolnej
Nowe ścieżki interpretacji graficznych – warsztaty dla muzyków
Rezydencja artystyczna: Maciej Sado (PL/DE), Isadora Tomasi (IT/DE)
SUMISH & shemovesshe live
1+1+1+1 (INT)
A Symphony of Noise – Matthew Herbert’s Revolution
Alpha Maid (GB)
Anatol (PL) / enjoy life showcase
ANDY THE DOORBUM (US)
Charlemagne Palestine & Grumbling Fur Time Machine Orchestra (GB/US)
Coby Sey (GB)
Cooper / Guthrie / Majkowski (GB/AU/PL)
Dafnie (NOR)
Deli Girls (US)
DJ DISCOMFORT (PL)
dUASsEMIcOLCHEIASiNVERTIDAS (POR)
Ecko Bazz feat. STILL // Nyege Nyege Tapes showcase
ECKO ELVIN (GB/UG) // Nyege Nyege Tapes showcase
ESTHER SPLETT (CA)
Freddie Murphy presents: The Night shows no Dawn (IT)
Gorycz (PL)
Grid (US)
Gugas (PL)
Harrga (POR/GB)
I Get Knocked Down
IFRIQIYYA ELECTRIQUE (FR/TUN)
Ill Considered (GB)
Jerry & The Pelican System (PL)
Julek Płoski (PL)
Kakofonium (PL) / enjoy life showcase
Kollaps (IT/AU)
Krenz (PL)
Kuzniak & Mahmoud (PL/DE)
Lounge Ryszards (PL)
Lydia Lunch: The War Is Never Over
michaluk x radzikows (PL)
Microcorps (GB)
MLODY KOTEK I NIEMY DOTYK (PL) / enjoy life showcase
Mordor Muzik (PL)
Open Call
Ostrowski (PL)
Phatrax (PL)
PL3XUS (CA/DE)
PSIE KŁAKI [DOG SHREDS] (PL)
Rozwód (PL)
Samuel Kerridge (GB)
szorstkie (PL)
TONFA (PL)
Zeten (PL)
ZS (US)