Cooper / Guthrie / Majkowski (GB/AU/PL)
Mike Cooper, Will Guthrie, Mike Majkowski – trzej podróżnicy, eksploratorzy muzyki spotkają się na zaproszenie Fundacji Avant Art na scenie wrocławskiego Capitolu. Ich ścieżki przecięły się już wielokrotnie, jednak pierwszy raz będą dzielić się pomysłami dźwiękowymi na wspólnym koncercie.
Mike Cooper – międzynarodowy podróżnik i muzyczny odkrywca, przesuwającym granice i granice swojej muzyki i sztuki. Twórca filmów i wideo, artysta wizualny i instalacyjny, kompozytor i wykonawca na żywo muzyki do klasycznych i współczesnych filmów niemych. Ostatnio napisał i nagrał muzykę do fabularnego filmu dokumentalnego Cane Fire w reżyserii Anthony’ego Banua – Simona. Do tej pory wydał 70 płyt solowych, 37 płyt współpracujących, a pojawił się w 26 innych wydawnictwach. Od 1982 do 2010 roku Mike był członkiem improwizującego trio The Recedents wraz z saksofonistą Lolem Coxhillem i perkusistą Rogerem Turnerem. Pięciopłytowy box Wishing You Were Here to kronika ich muzycznej podróży wraz z nagraniami na żywo dokonanymi na całym świecie. Po rozpadzie The Recedents w 2012 Mike zajął się, głównie solowo, komponowaniem z wykorzystaniem technologii akustycznych i cyfrowych piosenek, wideo i instalacji.
Will Guthrie jest australijskim perkusistą mieszkającym we Francji. Gra solo używając różnych kombinacji bębnów, perkusji, amplifikacji i elektroniki, a także prowadzi współczesną grupę perkusyjną / gamelanową ENSEMBLE NIST-NAH. Jego muzyka została wydana przez takie wytwórnie jak Black Truffle, Editions Mego, Ipecac, Erstwhile, Clean Feed, Gaffer Records, Hasana Editions, 23five, iDEAL oraz jego własną wytwórnię Antboy Music.
Mike Majkowski – australijski kontrabasista i kompozytor o polskich korzeniach, mieszkający w Berlinie.
Aktywny w szerokim zakresie muzyki współczesnej, eksperymentalnej i improwizowanej od wczesnych lat 2000, Majkowski rozwinął wysoce innowacyjny styl gry, rozszerzając i udoskonalając techniczne możliwości kontrabasu. Jego muzyka obejmuje zakres od czysto akustycznego, poprzez elektroakustyczny do elektronicznego i bada relacje między bezruchem i pulsem, spektralnymi właściwościami rezonansu, jak również czasem trwania i percepcją słuchania.